Veel gestelde vragen en antwoorden omtrent Corona Virus

Het Corona Virus zorgt voor speciale maatregelen en dit neemt uiteraard vragen met zich mee, bekijk onze veelgestelde vragen en antwoorden.

Veel gestelde vragen en antwoorden omtrent de Corona Virus Maatregelen

 

  • Mijn auto heeft een servicebeurt of reparatie nodig, kan ik gewoon langskomen?
    Onze Citroën en Peugeot werkplaatsen zijn vooralsnog gewoon geopend. Heeft u vragen over het brengen van uw auto dan verzoeken we u om vooraf contact op te nemen met uw Peugeot vestiging 0529-745065 of Citroën vestiging 0529-456247. Deze zal met u door de mogelijkheden lopen voor reparatie/service afgestemd op uw persoonlijke situatie.

  • Ik heb niet-dringende werkzaamheden om uit te laten uitvoeren aan mijn auto. Ondanks alle getroffen maatregelen bij de erkend reparateur wil ik mijn afspraak wijzigen. Hoe kan ik dit doen? 
    Neem rechtstreeks contact op met Autobedrijf Bouwman, - Wijzig uw afspraak direct online vanuit de bevestigingsmail die u heeft ontvangen.

  • Welke soorten werkzaamheden kunnen in de werkplaats worden uitgevoerd tijdens de komende periode? 
    We hebben alle maatregelen getroffen om u op een veilige manier te ontvangen. Dat betekent dat alle gebruikelijke werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd; onderhoud, reparatie en APK. Hoewel het op dit moment niet het geval is, zou het zo kunnen zijn dat we door uitval van medewerkers, prioriteit moet geven aan urgente reparaties.

  • Zijn de werkplaatsen open voor alle klanten?
    Ja. Of u nu een zakelijke klant of een particulier bent, wij zorgen ervoor dat u op een veilige manier uw auto aan ons kunt toevertrouwen.

  • Mijn auto maakt deel uit van een terugroepcampagne. Moet ik een afspraak maken?
    Ja. Dit raden wij u ten zeerste aan, zeker in het geval dit een veiligheidsactie betreft. Uw veiligheid is onze prioriteit.

  • Is Citroën/ Peugeot Assistance nog actief?
    Ja, we houden deze service actief. Heeft u pech en wilt u contact met ons opnemen, bel ons dan via het nummer 0800 022 22 44 (of +31 20 654 56 38 vanuit het buitenland). Let op, de voorwaarden voor Assistance blijven ongewijzigd. Zo blijft Assistance Pechhulp geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden vindt u hier.

  • Wanneer ik te laat ben voor het fabrieksvoorgeschreven onderhoud, zal ik dan ook mijn fabrieksgarantie verliezen?
    Nee, indien u door de Corona crisis niet in de gelegenheid bent om de Erkend Reparateur te bezoeken, zal er een tolerantie voorzien worden van 3 maanden OF 3000 kilometer (wat als eerste voorkomt). Let op, dit geldt niet voor APK. Hiervoor blijven de voorschriften vanuit het RDW leidend. Ook voor Assistance blijven de voorwaarden ongewijzigd. Zo blijft Citroën/ Peugeot Assistance geldig tot maximaal 12 maanden na het vorige onderhoud. Het volledige overzicht van de voorwaarden voor Citroën Assistance vindt u hier.

    Maatregelegn ter voorkoming verspreiding Corona Virus:

    Wij kunnen ons voorstellen dat u aarzelt om onze showroom en/of werkplaats te bezoeken maar u bent van harte welkom en we zullen er alles aan doen om de verspreiding van het virus tegen te gaan.        

    Zoals u van ons gewend bent doen wij er alles aan om uw auto en in deze tijd dus ook uzelf goed te beschermen.
    De standaard door ons gebruikte beschermingsmiddelen sluiten dan ook goed aan bij de richtlijnen van het RIVM.
    Ook letten onze medewerkers extra goed op hun hygiëne. 

    We willen klaar blijven staan om voor uw mobiliteit te zorgen, onze showrooms en werkplaatsen blijven dus gewoon open en we zijn uiteraard ook telefonisch en online bereikbaar.

    Een werkplaatsafspraak maken kan heel gemakkelijk via onze werkplaatsplanner


    Heeft uw auto onderhoud nodig maar komt u liever niet in het bedrijf ? Maak dan gebruik van onze ''Haal en breng service'' of breng de auto op een gewenst tijdstip en doe de sleutel in onze sleutelkluis.